Czasu PRESENT SIMPLE, używamy, by:
1/ opowiedziać o rzeczach, które się powtarzają regularnie w naszym życiu, np.
I GO TO SCHOOL EVERY DAY.
2/wyrazić emocje, stany, np.
I LOVE YOU.
I KNOW IT.
ZDANIA TWIERDZĄCE - PAMIETAJ O 3 OSOBIE
W ZDANIACH TWIERDZĄCYCH DLA OSÓB I/YOU/WE/THEY używamy ZWYKŁEJ FORMY CZASOWNIKA:
I GO TO SCHOOL EVERY DAY.
PRZY OSOBACH HE/SHE/IT do CZASOWNIKA DODAJEMY KOŃCÓWKĘ -S/-ES/-IES
SHE COOKS EVERY SUNDAY.
HE BRUSHES HIS TEETH EVERY MORNING.
HE STUDIES HARD.
https://wordwall.net/resource/9884577
OKREŚLENIA CZASU
https://wordwall.net/resource/26492472
MIEJSCE OKRESLEŃ CZASU W ZDANIU
https://wordwall.net/resource/26492591
PRZECZENIA
W PRZECZENIACH CZASOWNIK WRACA DO FORMY ZWYKŁEJ A PRZED NIM POJAWIA SIĘ DON'T LUB DOESN'T.
I/YOU/WE/THEY DON'T GO TO SCHOOL.
HE/SHE/IT DOESN'T SWIM.
https://wordwall.net/resource/14322324
PYTANIA
W PYTANIACH UŻYWAMY DO lub DOES oraz ZWYKŁEJ FORMY CZASOWNIKA!
DO I/YOU/WE/THEY GO TO SCHOOL?
DOES HE/SHE/IT LIKE IT?
https://wordwall.net/resource/53295172
KRÓTKIE ODPOWIEDZI
W krótkich odpowiedziach używamy odpowiednio DO/DON'T lub DOES/DOESN'T
DO YOU LIKE THAT FILM?
YES, I DO.
NO, I DON'T.
https://wordwall.net/resource/15449538
PRESENT CONTINUOUS
PRESENT CONTINUOUS, TO CZAS TERAŹNIEJSZY. UŻYWAMY GO, GDY MÓWIMY:
1. O TYM, CO SIĘ DZIEJE TERAZ (w chwili mówienia), np.
SHE IS FLYING NOW.
2. O TYM, CO SIĘ NA PEWNO STANIE W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI, NP.
I AM MEETING MY FRIENDS TODAY AT 5 P.M.
BUDOWA:
ZDANIA TWIERDZĄCE:
OSOBA+AM/IS/ARE+CZASOWNIK Z -ING
I AM SINGING.
HE IS FLYING.
WE ARE SWIMMING.
PRZECZENIA:
OSOBA+'M NOT/ISN'T/AREN'T + CZASOWNIK Z ING
I'M NOT WATCHING IT.
PYTANIA:
AM/IS/ARE+OSOBA+CZASOWNIK Z -ING.
IS HE COMING TODAY?
YES, HE IS.
NO, HE ISN'T.
ZDANIA TWIERDZĄCE/PRZECZENIA I PYTANIA
https://wordwall.net/resource/25931830
https://wordwall.net/resource/11193546
OKREŚLENIA CZASU
https://wordwall.net/resource/25098228
PRESENT SIMPLE VS PRESENT CONTINUOUS (szukaj określeń czasu pasujących do każdego z czasów, np. EVERY DAY = PRESENT SIMPLE, a NOW= PRESENT CONTINUOUS)
https://wordwall.net/resource/25341945
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz