środa, 29 kwietnia 2020

30TH APRIL 2020 CLASS 5B PAST SIMPLE -ED/-IED/-D

W CZASIE PRZESZŁYM PAST SIMPLE ZWANYM, PRÓCZ NIEREGULARNYCH RÓWNIEŻ ZWYKŁE CZASOWNIKI MAMY... WYSTARCZY W ZDANIU TWIERDZĄCYM DODAĆ IM -ED I JUŻ CZASEM PRZESZŁYM POSŁUGUJEMY SIĘ!

JA UGOTOWAŁM WCZORAJ OBIAD = I COOKED DINNER YESTERDAY

NIESTETY NAWET ZWYKŁE CZASOWNIKI, SKRYWAJĄ PEWNE TRIKI
WATCH

film 1

https://www.youtube.com/watch?v=QlZXd-m6Pdw

film 2
https://www.youtube.com/watch?v=0b4rsDuzThE

SĄ TEŻ WYJĄTKI
A/ gdy na końcu czasownika -E dodaj -DI LIKE but I LIKED yesterday
B/zasada 3 jedynek (1 sylaba/1 spółgłoska/przed nią 1 samogłoska) = podwajamy ostatnią literęI STOP but I STOPPED
C/ PODWÓJNE „L” przed -ED
I TRAVEL but I TRAVELLED
D/ końcówka -IED (jeśli czasownik kończy się na spółgłoskę+Y = wyrzuć Y dodaj -IED)
I STUDY but I STUD(Y)IED
!!!UWAGA

I PLAY = I PLAYED (dodajesz ED, bo przed Y jest samogłoska)

PLAY
https://quizizz.com/join/quiz/5cd29321b015eb001a342813/start

HOMEWORK
1. P.56/2 (DODAJ KOŃCÓWKI -ED/-D/-IED) DO CZASOWNIKÓW W NAWIASACH (nie wysyłaj)

2. DODAJ KOŃCÓWKI -ED/-D/-IED CZASOWNIKOM PODANYM PONIŻEJ I PRZEŚLIJ DO MNIE DO CZWARTKU 7 MAJA
CZASOWNIKI:
CRY
BOOK
CANCEL
LOVE
WALK
TIDY
HOP
PLAY
JUMP
HATE

3. NAUCZ SIĘ NA PAMIĘĆ CZASOWNIKÓW NIEREGULARNYCH~
BE - WAS/WERE - BYĆ
HAVE - HAD - MIEĆ
GO - WENT - IŚĆ
COME - CAME - PRZYJŚĆ
EAT - ATE - JEŚĆ
DRINK - DRANK - PIĆ
SEE - SAW - WIDZIEĆ
READ - READ - CZYTAĆ
WRITE - WROTE - PISAĆ
BUY - BOUGHT - KUPIĆ
MAKE - MADE - ZROBIĆ/WYPRODUKOWAĆ
GIVE - GAVE - DAĆ





poniedziałek, 27 kwietnia 2020

8A AND 8B 28TH APRIL CONDITIONALS + CULTURE

8B
WE CHECKED YOUR HOMEWORK AND DID P. 79/5
WE ALSO DID
P. 77/5(REPETYTORIUM)

useful vocabulary
https://quizlet.com/_4kf6jy?x=1jqt&i=nqvsz

8A
WE CHECKED YOUR HOMEWORK
WE ALSO DID
P. 77/5(REPETYTORIUM)

useful vocabulary
https://quizlet.com/_4kf6jy?x=1jqt&i=nqvsz

8A AND 8B
THAN WE WENT TO GRAMMAR
CONDITIONALS - ZDANIA WARUNKOWE

TODAY "0" CONDITIONAL

WATCH
https://www.youtube.com/watch?v=DCLh5YMqOjM

and more
https://www.youtube.com/watch?v=r7UW7EJuR3o
0 conditional” - zawsze prawdziwe zdanie (prawa natury, nasze zwyczaje)
If it's the morning, the sun rises. (jeśli jest rano, słońce wschodzi)
If it's seven o'clock, I drink coffee. (jeśli jest 7, piję kawę)

IF+present simple, present simple
Jeśli wstaję rano (warunek), jestem szczęśliwa (spełnienie warunku).


If I get up in the morning, I'm happy.


WATCH ALSO (a part about "0" conditional):

https://www.youtube.com/watch?v=CXzYcElq_RU

NOW MORE
https://www.youtube.com/watch?v=CFwVccec1K4

8A - DID P.158/1

HOMEWORK FOR THURSDAY 8A AND 8B

FILL IN THE SENTENCES - use "0" conditional:

EX. IF YOU ......are........... (BE) LATE, I......am............. (BE) ANGRY.


IF I ................... (BE) HAPPY, I ALWAYS ............................ (SING).
IF SHE ...................... (COME) TO HER GRANDMOTHER, SHE ...................... (BE) ALWAYS SAD.
IF THEY .............................. (DRIVE), WE .......................... (BE) IN DANGER.
IF THERE .......................... (BE) NO RAIN, WE ...................... (HAVE) A DROUGHT.

+ text p. 78/2

USEFUL VOCABULARY
https://quizlet.com/_8cn1te?x=1qqt&i=nqvsz





piątek, 24 kwietnia 2020

7A - GRAMMAR + ENVIRONMENTAL ISSUES

WE DID SOME GRAMMAR EXERCISES ON GERUNDS/INFINITIVES AND MODALS

WE USED YOUR WORKBOOK P. 25/8

WE DID THE LISTENING P. 72/4 
SOME OF YOU DIDN'T HEAR ME - HERE ARE THE QUESTIONS FOR THE REACTIONS
1. DID YOU MAKE THIS?
2. DO YOU LIKE STRAWBERRIES?
3. ARE YOU ALRIGHT?
4. WHAT DID YOU HAVE FOR LUNCH?

AFTER THAT WE STARTED A NEW CHAPTER - MODULE 6

WE DID ONE EXERCISE ON ENVIRONMENTAL ISSUES - problemy związane ze środowiskiem
p. 102/3

VOCABULARY IN QUIZLET
https://quizlet.com/_8chl6s?x=1qqt&i=nqvsz

homework NA CZWARTEK - nie trzeba mi nic wysyłać!!!
FINISH EXERCISES FROM WORKBOOK

WB P. 25/9,***10
JEŚLI BĘDZIESZ MIEĆ PROBLEMY Z NIMI, ZRÓB TYLKO TE PRZYKŁADY, KTÓRE POTRAFISZ

Image result for polar bear thin climate change

czwartek, 23 kwietnia 2020

8B & 8A - CULTURE

CLASS 8B and 8A
WE CHECKED YOUR HOMEWORK AND STARTED WITH VOCABULARY EXERCISES:
class 8b P. 76/2, P. 77/6
class 8a P. 77/6

8a/8b
THAN WE HAD A LISTENING FROM P. 80/2

WE ALSO DID P. 80/1


THAN WE WENT TO LANGUAGE FUNCTIONS
class 8b: P. 79/1,2
class 8a: P.79/1,2,3

HOMEWORK

8B: TEXT 78/2 NA CZWARTEK
REACTIONS 79/3 NA WTOREK

8A: TEXT 78/2 NA CZWARTEK
REACTIONS 79/5 NA WTOREK

USEFUL VOCABULARY

ART AND CULTURE
https://quizlet.com/_4k88y4?x=1jqt&i=nqvsz

PHRASES
https://quizlet.com/_4kf6jy?x=1jqt&i=nqvsz

CULTURAL EVENTS
https://quizlet.com/_4kf6qc?x=1jqt&i=nqvsz

Ben Horowitz Was Wrong - Culture DOES NOT Eat Strategy for ...




środa, 22 kwietnia 2020

5B - PAST SIMPLE REGULAR VERBS

W CZASIE PRZESZŁYM PAST SIMPLE ZWANYM, PRÓCZ NIEREGULARNYCH RÓWNIEŻ ZWYKŁE CZASOWNIKI MAMY... WYSTARCZY W ZDANIU TWIERDZĄCYM DODAĆ IM -ED I JUŻ CZASEM PRZESZŁYM POSŁUGUJEMY SIĘ!

JA UGOTOWAŁM WCZORAJ OBIAD = I COOKED DINNER YESTERDAY

NIESTETY NAWET ZWYKŁE CZASOWNIKI, SKRYWAJĄ PEWNE TRIKI

ZWYKLE DO WIĘKSZOŚCI CZASOWNIKÓW REGULARNYCH DODAMY -ED
NP. I COOKED


HOMEWORK

TRANSLATE SENTENCES - przetłumacz zdania - wyślij je do czwartku do nauczyciela.
przetłumacz zdania:

np.
0. Oni grali w gry komputerowe w ostatni poniedziałek (PLAY COMPUTER GAMES)
They played computer games last Monday.

1. ONA UGOTOWAŁA OBIAD WCZORAJ. (COOK DINNER)

2. MY PATRZYLIŚMY NA KSIĘŻYC  DWA DNI TEMU.(LOOK AT THE MOON)

3. ROKSI I KACPER OGLĄDALI TELEWIZJĘ W UBIEGŁYM TYGODNIU. (WATCH TV)

4. MICHAŁ UMYŁ SWÓJ CZERWONY SAMOCHÓD MIESIĄC TEMU.

(WASH HIS CAR)

5. MADZIA I NATALKA ZAREZERWOWAŁY STOLIK W RESTAURACJI WCZORAJ. (BOOK A TABLE)


SŁÓWKA DOTYCZĄCE CZASU:
https://quizlet.com/_8chocn?x=1jqt&i=nqvsz

!!!
czasowniki do nauczenia się na pamięć na 7 maja

BE - WAS/WERE - BYĆ
HAVE - HAD - MIEĆ
GO - WENT - IŚĆ
COME - CAME - PRZYJŚĆ
EAT - ATE - JEŚĆ
DRINK - DRANK - PIĆ
SEE - SAW - WIDZIEĆ
READ - READ - CZYTAĆ
WRITE - WROTE - PISAĆ
BUY - BOUGHT - KUPIĆ
MAKE - MADE - ZROBIĆ/WYPRODUKOWAĆ
GIVE - GAVE - DAĆ


GOOD LUCK:)

poniedziałek, 20 kwietnia 2020

8A&8B - CULTURE - 21ST APRIL

8B
WE CHECKED YOUR HOMEWORK and DID THESE EXERCISES:   P105/1, 2, 4

LANGUAGE FUNCTIONS

https://quizlet.com/_4l7ih7?x=1jqt&i=nqvsz

WE ALSO STARTED A NEW CHAPTER
CULTURE - WE DID first four definitions from P.77/8

useful vocabulary:
THE MEDIA AND SOCIAL MEDIA
https://quizlet.com/_4kf78c?x=1jqt&i=nqvsz


HOMEWORK FOR THURSDAY - DON'T SEND IT TO ME!!!
P. 105/5
P. 77/8 - finish it
P.76/1,

useful vocabulary
ART AND CULTURE
https://quizlet.com/_4k88y4?x=1jqt&i=nqvsz

8A
WE CHECKED YOUR HOMEWORK and DID THESE EXERCISES:   P. 107/4 and P105/1, 2, 4

useful vocabulary
LANGUAGE FUNCTIONS

https://quizlet.com/_4l7ih7?x=1jqt&i=nqvsz

WE ALSO STARTED A NEW CHAPTER
CULTURE - WE DID definitions from P.77/8

useful vocabulary:
THE MEDIA AND SOCIAL MEDIA
https://quizlet.com/_4kf78c?x=1jqt&i=nqvsz


HOMEWORK FOR THURSDAY - DON'T SEND IT TO ME!!!
P. 105/5
P. 104/4
P.77/8 - finish it

useful vocabulary
P.104/4
https://quizlet.com/_4l7fce?x=1jqt&i=nqvsz

ART AND CULTURE
https://quizlet.com/_4k88y4?x=1jqt&i=nqvsz

The future of culture is the future of work - Rael Bricker

czwartek, 16 kwietnia 2020

7A - GERUNDS AND INFINITIVES

REMEMBER!!!
JUTRO - W PIĄTEK - WIDZIMY SIĘ O 10.05 - PRZYGOTUJCIE PODRĘCZNIK I ZESZYT ĆWICZEŃ

ZROBILIŚMY ZADANIA SB P.69/8,9
ZADANIE 10 NA CZWARTEK

PONIŻEJ MACIE WKLEJONY KOMPLETNY HANDOUT DOTYCZĄCY INFINITIVES AND GERUNDS ORAZ ZADANIE NA ŚRODĘ - MOŻNA WYSŁAĆ DO 10.00. MOZNA DOSTAC OCENĘ Z AKTYWNOŚCI JESLI JEST DOBRZE. POĆWICZCIE PROSZĘ TE ZAGADNIENIA.
PONIŻEJ KILKA ĆWICZEŃ:
https://wordwall.net/resource/1524344

https://wordwall.net/resource/1524442

TO MOŻE BYĆ KIEDYŚ NA KARTKÓWCE... WARTO POĆWICZYĆ!
https://wordwall.net/resource/1524540



POZDRAWIAM.



CZWARTKOWA I PIĄTKOWA LEKCJA DOTYCZYŁA GERUNDAOTO JEJ TREŚĆ

GERUND - TO CZASOWNIK Z KOŃCÓWKĄ -ING
NP. DOING/SINGING/SWIMMING

STOSUJEMY GO:

1. PO NIEKTÓRYCH CZASOWNIKACH

like, love, dislike (nie lubić), hate (nienawidzić), enjoy (cieszyć się, lubić), mind (mieć coś przeciwko), prefer (woleć), start, begin, finish, stop, avoid (unikać), admit (przyznać rację, zgodzić się), confess (wyznać), deny (zaprzeczyć), continue (kontynuować), imagine (wyobrazić sobie), regret (żałować), risk (ryzykować), suggest (sugerować), involve (zawierać, dotyczyć)

np. I suggested going to the cinema.


2. PO WYRAŻENIACH Z PRZYIMKAMI (at, in, on, of...)

She was afraid of flying.

3. JAKO RZECZOWNIK

SWIMMING IS FANTASTIC.

4. PO WYRAŻENIACH TAKICH JAK:

I CAN’T STAND - nie mogę znieść - I can't stand flying
I’M USED TO - jestem przyzwyczajony do - I'm used to getting up late
I CAN’T HELP - nie mogę nic poradzić - I can't help snoring
I HAVE DIFFICULTY- mam trudność z - I have difficulty learning
I GO DOING STH (ACTIVITIES) - gdy po GO chcemy wstawić jakąś AKTYWNOŚĆ - I go jogging.

HANDOUT




HOMEWORK

ZADANIE NA ŚRODĘ


OPRÓCZ TEGO NA CZWARTEK SB P.69 EX.10