niedziela, 22 października 2023

PAST TENSES - WYJAŚNIENIE I ĆWICZENIA LEKCJA 23.10.

 CZASY PRZESZŁE

PAST SIMPLE

CZAS PRZESZŁY DOKONANY:
W ZDANIACH TWIERDZĄCYCH DO CZASOWNIKA DODAJESZ -ED (GDY REGULARNY) LUB STOSUJESZ 2GĄ FORMĘ (GDY NIEREGULARNY)
NP.
HE COOKED DINNER YESTERDAY.
SHE BOUGHT THAT DRESS LAST WEEK.


OKREŚLENIA CZASU:
YESTERDAY - WCZORAJ


LAST WEEK - W OSTATNIM TYGODNIU


2 MONTHS AGO - 2 MIESIĄCE TEMU

AFFIRMATIVE SENTENCES

https://wordwall.net/resource/56902305


IRREGULAR VERBS - tylko 2ga forma dla czasu PAST SIMPLE

https://wordwall.net/resource/31394405


https://wordwall.net/resource/31609744


W PRZECZENIACH PRZED CZASOWNIKIEM WSTAWIASZ DIDN'T , A CZASOWNIK WRACA DO NORMALNEJ FORMY.

SHE DIDN'T COOK.
HE DIDN'T BUY.

NEGATIVE SENTENCES

https://wordwall.net/resource/55433256

W PYTANIACH PRZED OSOBĄ WSTAWIASZ DID - CZASOWNIK W NORMALNEJ FORMIE.


DID SHE COOK?
DID HE BUY?


W KRÓTKICH ODPOWIEDZIACH UŻYJ ODPOWIEDNIO DID/DIDN'T


DID SHE GO HOME?
YES, SHE DID.
NO, SHE DIDN'T.

QUESTIONS

TASK 1

https://wordwall.net/resource/32656337


TASK 2

https://wordwall.net/resource/10661918


ALL
https://wordwall.net/pl/resource/4352648



PAST CONTINUOUS


CZAS PRZESZŁY CIĄGŁY (niedokonany) - MÓWI, O TYM, ŻE:
1. COŚ SIĘ AKURAT DZIAŁO W PRZESZŁOŚCI NP. O KONKRETNEJ GODZINIE:
SHE WAS TALKING ON THE PHONE YESTERDAY AT SIX.
2. COŚ TRWAŁO BARDZO DŁUGO:
THEY WERE SLEEPING ALL NIGHT.
3. 2 CZYNNOŚCI TRWAŁY RÓWNOCZEŚNIE W PRZESZŁOŚCI.
SHE WAS COOKING AND HER SON WAS PLAYING.


BUDOWA:
ZDANIA TWIERDZĄCE
OSOBA+WAS/WERE+ CZASOWNIK Z ING


THEY WERE SLEEPING.


PRZECZENIA
OSOBA+WASN'T/WEREN'T+CZASOWNIK Z ING


THEY WEREN'T WATCHING TV.


PYTANIA
WAS/WERE+ OSOBA+CZASOWNIK Z ING


WAS SHE SINGING?


W KRÓTKICH ODPOWIEDZIACH UŻYJ ODPOWIEDNIO WAS/WASN'T lub WERE/WEREN'T.




TASK 1

https://wordwall.net/resource/27068462


TASK 2

https://wordwall.net/resource/7353299




PAST CONTINUOUS WS PAST SIMPLE


Czasem w zdaniu zestawiamy 2 czasy PAST CONTINUOUS (coś trwało) z PAST SIMPLE (coś trwającą czynność przerwało).


WHILE SHE WAS WATCHING TV (kiedy oglądała tv), THE ELECTRICITY WENT OFF (prąd się wyłączył - krótka czynność, która przerywa).

https://wordwall.net/resource/25339013



WHILE ZAWSZE STOI PRZED PAST CONTINUOUS


WHEN ZWYKLE PRZED PAST SIMPLE (ale tu należy uważać!!!)

piątek, 13 października 2023

THE PROJECT - YOUR FILM

 STWÓRZ FILMIK/INSTASTORY/REEL NA MKSYMALNIE 90 SEKUND. MOŻESZ PRACOWAĆ W PARZE. PROJEKT MUSI ZAWIERAĆ W SOBIE JAK NAJWIĘCEJ ANGIELSKIEGO SŁOWNICTWA. MOŻE BYĆ TO DIALOG, OPOWIEŚĆ LUB NAPISY.

TEMATY:

A PERSON WHO I KNOW. (personality+appearance)

A HOUSE FROM MY DREAMS (houses+neighbourhood)

I'M A FASHIONISTA (clothes+appearance)

FILMS

1

https://youtu.be/BRTqpOjsk5w

2

https://youtu.be/j7KOcnsLrNM

3

https://www.youtube.com/watch?v=BVMceypqbjs

KALIGRAMY - THE COMPETITION

 Uwaga, Uwaga!

Zapraszamy uczniów klas 4-8 do udziału w konkursie KALIGRAMY z Okazji Europejskiego Dnia Języków obcych. Kaligramy wykonujemy w jednym z języków których się uczycie czyli:
-angielskim
-niemieckim
-hiszpańskim
Można wykonać kaligram w obu językach, w których uczestniczycie (klasy 7 i 8)
Kaligramy wykonujemy dowolną techniką w formacie A4 (nie większym). Promowane będą: pomysłowość, praca samodzielna, pomysł, który nie pochodzi z Internetu, staranność wykonania, poprawność ortograficzna słowa.
Prace dostarczamy do dnia 22.09 (piątek) bezpośrednio do Sali F (60)-angielski i hiszpański lub H (61)- język niemiecki lub do organizatorów.
Praca powinna być podpisana na odwrocie imieniem, nazwiskiem oraz klasą.
K.Dyjak; M.Nastały; R.Filipek

PRESENT SIMPLE VS PRESENT CONTINUOUS

PRESENT SIMPLE


Czasu PRESENT SIMPLE, używamy, by:
1/ opowiedziać o rzeczach, które się powtarzają regularnie w naszym życiu, np.
I GO TO SCHOOL EVERY DAY.


2/wyrazić emocje, stany, np.
I LOVE YOU.
I KNOW IT.



ZDANIA TWIERDZĄCE - PAMIETAJ O 3 OSOBIE


W ZDANIACH TWIERDZĄCYCH DLA OSÓB I/YOU/WE/THEY używamy ZWYKŁEJ FORMY CZASOWNIKA:


I GO TO SCHOOL EVERY DAY.


PRZY OSOBACH HE/SHE/IT do CZASOWNIKA DODAJEMY KOŃCÓWKĘ -S/-ES/-IES


SHE COOKS EVERY SUNDAY.
HE BRUSHES HIS TEETH EVERY MORNING.
HE STUDIES HARD.

https://wordwall.net/resource/9884577


OKREŚLENIA CZASU

https://wordwall.net/resource/26492472


MIEJSCE OKRESLEŃ CZASU W ZDANIU

https://wordwall.net/resource/26492591


PRZECZENIA


W PRZECZENIACH CZASOWNIK WRACA DO FORMY ZWYKŁEJ A PRZED NIM POJAWIA SIĘ DON'T LUB DOESN'T.


I/YOU/WE/THEY DON'T GO TO SCHOOL.
HE/SHE/IT DOESN'T SWIM.


https://wordwall.net/resource/14322324


PYTANIA


W PYTANIACH UŻYWAMY DO lub DOES oraz ZWYKŁEJ FORMY CZASOWNIKA!
DO I/YOU/WE/THEY GO TO SCHOOL?
DOES HE/SHE/IT LIKE IT?

https://wordwall.net/resource/53295172


KRÓTKIE ODPOWIEDZI


W krótkich odpowiedziach używamy odpowiednio DO/DON'T lub DOES/DOESN'T


DO YOU LIKE THAT FILM?
YES, I DO.
NO, I DON'T.


https://wordwall.net/resource/15449538


PRESENT CONTINUOUS


PRESENT CONTINUOUS, TO CZAS TERAŹNIEJSZY. UŻYWAMY GO, GDY MÓWIMY:
1. O TYM, CO SIĘ DZIEJE TERAZ (w chwili mówienia), np.
SHE IS FLYING NOW.


2. O TYM, CO SIĘ NA PEWNO STANIE W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI, NP.
I AM MEETING MY FRIENDS TODAY AT 5 P.M.


BUDOWA:


ZDANIA TWIERDZĄCE:
OSOBA+AM/IS/ARE+CZASOWNIK Z -ING


I AM SINGING.
HE IS FLYING.
WE ARE SWIMMING.


PRZECZENIA:
OSOBA+'M NOT/ISN'T/AREN'T + CZASOWNIK Z ING


I'M NOT WATCHING IT.


PYTANIA:


AM/IS/ARE+OSOBA+CZASOWNIK Z -ING.


IS HE COMING TODAY?


YES, HE IS.
NO, HE ISN'T.


ZDANIA TWIERDZĄCE/PRZECZENIA I PYTANIA

https://wordwall.net/resource/25931830


https://wordwall.net/resource/11193546


OKREŚLENIA CZASU

https://wordwall.net/resource/25098228


PRESENT SIMPLE VS PRESENT CONTINUOUS (szukaj określeń czasu pasujących do każdego z czasów, np. EVERY DAY = PRESENT SIMPLE, a NOW= PRESENT CONTINUOUS)

https://wordwall.net/resource/25341945

KARTA PRACY (dziękuję za schematy TEACH&SKETCH)



niedziela, 3 września 2023

THE RULES

 

KRYTERIA OCENIANIA
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 
GRUPA PODSTAWOWA KLASA 8

Każdy uczeń ma prawo do sprawiedliwej oceny wystawianej w oparciu o znane mu zasady:

·        Każdy uczeń ma obowiązek posiadać SKRYPT DLA KLASY 8 oraz zeszyt – ich brak oznacza MINUS, w razie braku zadania można zgłosić jedynie np. Zeszyt ćwiczeń do podręcznika należy nosić po wcześniejszej prośbie nauczyciela.

·        Każdy uczeń otrzymuje prawo do zgłoszenia 3np (1 np=3 minusy)

·        Posiadanie większej ilości np niż dozwolone wpływa na obniżenie oceny na koniec semestru (uczeń bardzo dobry i celujący powinien odrabiać zadania na bieżąco)

·        Testy i kartkówki są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem – możliwe jest jedno przeniesienie testu/kartkówki  w semestrze – osoby, które nie napisały sprawdzianu/kartkówki w wyznaczonym terminie mają na jego zaliczenie 2 tygodnie – po tym terminie piszą go na pierwszym
z kolei angielskim lub otrzymują 0

·        Ocenę pozytywną z testu otrzymuje się za wynik 40%

·        Odpowiedzi ustne mogą dotyczyć bieżącego materiału lub być czystym angielskim speakingiem

·        Przerobione słownictwo z repetytorium oraz materiał gramatyczny obowiązują ucznia przez cały rok

·        Oceny z aktywności są zdobywane w systemie punktowym – 30 pkt, to ocena celująca, 20 pkt – bardzo dobra – plusy kasują się co 7 lekcji.

·        Ocena celująca na koniec roku jest wystawiana za pracę powyżej wymagań edukacyjnych
na danym poziomie, czyli za wyróżnienie w konkursach szkolnych i pozaszkolnych, za rzetelne  wykonywanie zadań dodatkowych (projektów, lekcji pokazowych, czytanie lektur anglojęzycznych, artykułów w języku angielskim – przynajmniej 3 w roku), za wysokie wyniki w nauce (przynajmniej jedna 6 z testu/kartkowki w semestrze)

·        Zadania domowe będą oceniane wyrywkowo, bez wcześniejszych zapowiedzi – wyjątkiem będą dłuższe formy pisemne.

·        ĆWICZENIA ZE SŁOWNICTWA WYKONYWANE W SKRYPCIE MUSZĄ BYĆ ODRABIANE NA BIEŻĄCO!
W RAZIE NIEOBECNOŚCI – UCZEŃ MA TYDZIEŃ NA ICH UZUPEŁNIENIE. W PRZECIWNYM WYPADKU – PO UPŁYWIE WYZNACZONEGO TERMINU - BĘDZIE ODPYTANY ZE SŁOWNICTWA Z DANEGO DZIAŁU.

·        W celu utrwalenia wiadomości uczniowie mogą korzystać z bloga
angielskisp98.blogspot.com 

wtorek, 23 maja 2023

EGZAMIN 8B CZAS PRESENT PERFECT +STRONA BIERNA + TRYB WARUNKOWY + STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW

CZAS PRESENT PERFECT

Używamy go, by powiedzieć, że:

a/ coś stało się przed chwilą i nadal ma wpływ na teraźniejszość, np.

She has just come in. (JUST = właśnie - Ona właśnie przyszła)

b/ coś już przeżyliśmy i nie jest ważne kiedy, to sie stało, istotne, że jest to naszym doświadczeniem, np.

I have already seen Paris (ALREADY = już - Widziałam już Paryż)

c/ coś zaczęło się w przeszłości i trwa nadal, np.

I have lived in Poland for 58 years (FOR 58 YEARS = przez 58 lat - Mieszkam w Polsce od 58 lat)




BUDOWA:

Twierdzenia:

OSOBY+HAVE/HAS+CZASOWNIK W 3 FORMIE lub z -ED

I/YOU/WE/THEY HAVE SEEN PAUL.

HE/SHE/IT HAS COOKED SOME SOUP.




the task

https://wordwall.net/resource/9775274





Przeczenia

OSOBY+HAVEN'T/HASN'T+CZASOWNIK W 3 FORMIE lub z -ED

I/YOU/WE/THEY HAVEN'T SEEN PAUL.

HE/SHE/IT HASN'T COOKED SOME SOUP.




the task

https://wordwall.net/resource/56928338


Pytania

HAVE/HAS+OSOBA+CZASOWNIK W 3 FORMIE lub z -ED

HAVE YOU BEEN TO ROME?

YES, I HAVE.
NO, I HAVEN'T.

HAS HE VISITED WIELICZKA?

YES, HE HAS.
NO, HE HASN'T.




the task

https://wordwall.net/resource/9776074

OKREŚLENIA CZASU:

ALREADY - JUŻ

YET - JESZCZE/JUŻ

EVER - KIEDYKOLWIEK

JUST - WŁASNIE

FOR - PRZEZ

SINCE - OD

SO FAR - JAK NA RAZIE

----------------------------------------

PLAY:

https://wordwall.net/resource/10989739





SUM UP

https://wordwall.net/resource/1475425





-----------------------------------------------------------------------------------
CZASOWNIKI NIEREGULARNE IRREGULAR VERBS PART 1

https://wordwall.net/resource/51806396


IRREGULAR VERBS PART 2

https://wordwall.net/resource/51806982


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PASSIVE VOICE - STRONA BIERNA

STRONA CZYNNA

ZOSIA KARMI PSA.

STRONA BIERNA

PIES JEST KARMIONY PRZEZ ZOSIĘ.

PRESENT PASSIVE

IS/AM/ARE + 3 FORMA CZASOWNIKA/CZASOWNIK +ED

ONA JEST CZESANA PRZEZ FRYZJERA.

+ SHE IS BRUSHED BY A HAIRDRESSER.

- SHE ISN’T BRUSHED BY A HAIRDRESSER.
? IS SHE BRUSHED BY A HAIRDRESSER?

PAST PASSIVE


WAS/WERE + 3 FORMA CZASOWNIKA/CZASOWNIK +ED

MÓJ DOM BYŁ ZBUDOWANY PRZEZ 2 ARCHITEKTÓW.

+ MY HOUSE WAS BUILT BY TWO ARCHITECTS.


- MY HOUSE WASN’T BUILT BY TWO ARCHITECTS.

?WAS MY HOUSE BUILT BY TWO ARCHITECTS?

BY ME/YOU/HIM/HER/IT/US/YOU/THEM (przeze MNIE/CIEBIE/JEGO/JĄ/NAS/WAS/ICH



-----------------------------------------------------------------------------------------
THE TASKS

PRESENT PASSIVE

https://wordwall.net/resource/667920


PAST PASSIVE

https://wordwall.net/resource/16397737






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ADJECTIVES - STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW

PRZYMIOTNIKI:
a/regular (krótkie; długie)

b/irregular (nieregularne)

A/ długie przymiotniki – dwie(bez –y na końcu) i więcej sylab

beautiful/MORE beautiful/THE MOST beautiful

B/ krótkie przymiotniki – jedna sylaba lub dwie gdy przymiotnik kończy się na –y

1. normalne W 100%

CLEAN/ CLEANER/THE CLEANEST

2. ORTOGRAFICZNA ZASADA NR 1 – PRZYMIOTNIKI KOŃCZACE SIĘ NA –Y

TIDY (PRZED DODANIEM KOŃCÓWKI WYMIENIAMY Y=I) TIDIER/THE TIEDIEST

3. ORTOGRAFICZNA ZASADA NR 2 – „ZASADA 3 JEDYNEK” - 1 SYLABA/ NA KOŃCU 1 SPÓŁGŁOSKA/PRZED NIĄ 1 SAMOGŁOSKA
NP. BIG (PRZED DODANIEM KOŃCÓWKI PODWAJAMY OSTATNIĄ LITERĘ)

BIGGER/ THE BIGGEST

4. ORTOGRAFICZNA ZASADA NR 3 – NIE PODWAJAMY “E”

NICE – NICER – THE NICEST

IRREGULAR:

GOOD – BETTER – THE BEST

BAD – WORSE – THE WORST

A LOT/MANY/MUCH – MORE – THE MOST

FAR – FURTHER/FARTHER – THE FURTHEST/THE FARTHEST



JAKI TO PRZYMIOTNIK? DŁUGI CZY KRÓTKI?

https://wordwall.net/resource/14860220


PRZESTOPNIUJ PRZYMIOTNIKI:

https://wordwall.net/resource/950767

KONSTRUKCJE
A/ZWYKŁY PRZYMIOTNIK:


1. She is not tall enough. (wystraczająco)

2. Jędrek is as fast as his friend.
as…as – tak …jak)

My mother is as clever as I.

3. She’s too stupid. (zbyt)


B/STOPIEŃ ŚRODKOWY (MORE/-ER)

bigger THAN … (większy NIŻ…)

Angelina Jolie is shorter than a giraffe.

I’m taller than my father.

C/ NAJWYŻSZY STOPIEŃ

SHE’S ………………… IN THE WORLD

………………………….ALL AROUND THE WORLD

…………………………. OF US

Mr Trump is the strongest in his party.



I’m THE BEST in riding a bike in my family.




ĆWICZENIA:

https://wordwall.net/resource/1652561


https://wordwall.net/resource/1627070

https://wordwall.net/resource/3762821





TOO BIG - zbyt duży

SMALL ENOUGH - wystarczająco mały

-----------------------------------------------------------------------------------



TRYB WARUNKOWY 1

JEŚLI JEST SŁONECZNIE, PÓJDĘ DO PARKU.

IF IT IS SUNNY, I WILL GO TO THE PARK.


WZÓR:

If+present simple (WARUNEK), will/won't+czasownik (SPEŁNIENIE WARUNKU).




IF I GET UP EARLY, I WILL GO THE GARDEN.

Jesli wstanę wcześnie, pójdę do ogrodu.

IF SHE COMES TO ME, I WILL BE HAPPY.

Jeśli ona przyjdzie do mnie, będę szczęśliwa.




THE TASK

https://wordwall.net/resource/1288943


https://wordwall.net/resource/1239334




GOOD LUCK:)






EGZAMIN 8B POWTÓRKA - CZASY TERAŹNIEJSZE I PRZYSZŁY

PRESENT SIMPLE

Czasu PRESENT SIMPLE, używamy, by:
1/ opowiedziać o rzeczach, które się powtarzają regularnie w naszym życiu, np.
I GO TO SCHOOL EVERY DAY.

2/wyrazić emocje, stany, np.
I LOVE YOU.
I KNOW IT.


ZDANIA TWIERDZĄCE - PAMIETAJ O 3 OSOBIE

W ZDANIACH TWIERDZĄCYCH DLA OSÓB I/YOU/WE/THEY używamy ZWYKŁEJ FORMY CZASOWNIKA:

I GO TO SCHOOL EVERY DAY.

PRZY OSOBACH HE/SHE/IT do CZASOWNIKA DODAJEMY KOŃCÓWKĘ -S/-ES/-IES

SHE COOKS EVERY SUNDAY.
HE BRUSHES HIS TEETH EVERY MORNING.

W PRZECZENIACH CZASOWNIK WRACA DO FORMY ZWYKŁEJ A PRZED NIM POJAWIA SIĘ DON'T LUB DOESN'T.

I/YOU/WE/THEY DON'T GO TO SCHOOL.
HE/SHE/IT DOESN'T SWIM.

W PYTANIACH UŻYWAMY DO lub DOES oraz ZWYKŁEJ FORMY CZASOWNIKA!
DO I/YOU/WE/THEY GO  TO SCHOOL?
DOES HE/SHE/IT LIKE IT?

https://wordwall.net/resource/53295172


KRÓTKIE ODPOWIEDZI

W krótkich odpowiedziach używamy odpowiednio DO/DON'T lub DOES/DOESN'T

DO YOU LIKE THAT FILM?
YES, I DO.
NO, I DON'T.

PRESENT CONTINUOUS, TO CZAS TERAŹNIEJSZY. UŻYWAMY GO, GDY MÓWIMY:
1. O TYM, CO SIĘ DZIEJE TERAZ (w chwili mówienia), np.
SHE IS FLYING NOW.

2. O TYM, CO SIĘ NA PEWNO STANIE W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI, NP.
I AM MEETING MY FRIENDS TODAY AT 5 P.M.

BUDOWA:

ZDANIA TWIERDZĄCE:
OSOBA+AM/IS/ARE+CZASOWNIK Z -ING

I AM SINGING.
HE IS FLYING.
WE ARE SWIMMING.

PRZECZENIA:
OSOBA+'M NOT/ISN'T/AREN'T + CZASOWNIK Z ING

I'M NOT WATCHING IT.

PYTANIA:

AM/IS/ARE+OSOBA+CZASOWNIK Z -ING.

IS HE COMING TODAY?

YES, HE IS.
NO, HE ISN'T.


ZDANIA TWIERDZĄCE/PRZECZENIA I PYTANIA

https://wordwall.net/resource/25931830


https://wordwall.net/resource/11193546


OKREŚLENIA CZASU

https://wordwall.net/resource/25098228


PRESENT SIMPLE VS PRESENT CONTINUOUS (szukaj określeń czasu pasujących do każdego z czasów, np. EVERY DAY = PRESENT SIMPLE, a NOW= PRESENT CONTINUOUS)


https://wordwall.net/resource/25341945


FUTURE SIMPLE 

UŻYWAMY GO WYRAŻAJĄC:
1/ NASZE PRZEWIDYWANIA NA PRZYSZŁOŚĆ

I WILL VISIT PARIS ONE DAY.

2/ SPONTANICZNE DECYZJE
I WILL HELP YOU!

3/PROŚBY, GROŹBY, OBIETNICE
I WILL KILL YOU!

BUDOWA:
TWIERDZENIA:
OSOBA+WILL ('LL)+ CZASOWNIK.

SHE WILL FLY TO NEW YORK TOMORROW = SHE'LL FLY TO NEW YORK TOMORROW.

PRZECZENIA:
OSOBA+WON'T+CZASOWNIK

THEY WON'T COME.

PYTANIA:
WILL+OSOBA+CZASOWNIK

WILL YOU HELP ME?
YES, I WILL.
NO, I WON'T.

EGZAMIN 8B - CZASY POWTÓRKA - CZASY PRZESZŁE!!!

 CZASY PRZESZŁE

PAST SIMPLE

CZAS PRZESZŁY DOKONANY:
W ZDANIACH TWIERDZĄCYCH DO CZASOWNIKA DODAJESZ -ED (GDY REGULARNY) LUB STOSUJESZ 2GĄ FORMĘ (GDY NIEREGULARNY)
NP. 
HE COOKED DINNER YESTERDAY.
SHE BOUGHT THAT DRESS LAST WEEK.

OKREŚLENIA CZASU: 
YESTERDAY - WCZORAJ

LAST WEEK - W OSTATNIM TYGODNIU

2 MONTHS AGO - 2 MIESIĄCE TEMU

AFFIRMATIVE SENTENCES

https://wordwall.net/resource/56902305


IRREGULAR VERBS - tylko 2ga forma dla czasu PAST SIMPLE

https://wordwall.net/resource/31394405


https://wordwall.net/resource/31609744

W PRZECZENIACH PRZED CZASOWNIKIEM WSTAWIASZ DIDN'T , A CZASOWNIK WRACA DO NORMALNEJ FORMY.

SHE DIDN'T COOK.
HE DIDN'T BUY.

NEGATIVE SENTENCES

https://wordwall.net/resource/55433256

W PYTANIACH PRZED OSOBĄ WSTAWIASZ DID - CZASOWNIK W NORMALNEJ FORMIE.

DID SHE COOK?
DID HE BUY?

W KRÓTKICH ODPOWIEDZIACH UŻYJ ODPOWIEDNIO DID/DIDN'T

DID SHE GO HOME?
YES, SHE DID.
NO, SHE DIDN'T.

QUESTIONS

TASK 1

https://wordwall.net/resource/32656337


TASK 2

https://wordwall.net/resource/10661918


ALL
https://wordwall.net/pl/resource/4352648


PAST CONTINUOUS

CZAS PRZESZŁY CIĄGŁY (niedokonany) - MÓWI, O TYM, ŻE:
1. COŚ SIĘ AKURAT DZIAŁO W PRZESZŁOŚCI NP. O KONKRETNEJ GODZINIE:
SHE WAS TALKING ON THE PHONE YESTERDAY AT SIX.
2. COŚ TRWAŁO BARDZO DŁUGO:
THEY WERE SLEEPING ALL NIGHT.
3. 2 CZYNNOŚCI TRWAŁY RÓWNOCZEŚNIE W PRZESZŁOŚCI.
SHE WAS COOKING AND HER SON WAS PLAYING.

BUDOWA:
ZDANIA TWIERDZĄCE
OSOBA+WAS/WERE+ CZASOWNIK Z ING

THEY WERE SLEEPING.

PRZECZENIA
OSOBA+WASN'T/WEREN'T+CZASOWNIK Z ING

THEY WEREN'T WATCHING TV.

PYTANIA
WAS/WERE+ OSOBA+CZASOWNIK Z ING

WAS SHE SINGING?

W KRÓTKICH ODPOWIEDZIACH UŻYJ ODPOWIEDNIO WAS/WASN'T lub WERE/WEREN'T.



PAST CONTINUOUS WS PAST SIMPLE

Czasem w zdaniu zestawiamy 2 czasy PAST CONTINUOUS (coś trwało) z PAST SIMPLE (coś trwającą czynność przerwało).

WHILE SHE WAS WATCHING TV (kiedy oglądała tv), THE ELECTRICITY WENT OFF (prąd się wyłączył - krótka czynność, która przerywa).


WHILE ZAWSZE STOI PRZED PAST CONTINUOUS

WHEN ZWYKLE PRZED PAST SIMPLE (ale tu należy uważać!!!)

niedziela, 26 lutego 2023

środa, 25 stycznia 2023

8B school

 look at this vocabulary

SCHOOL VOCABULARY

THE MOST IMPORTANT
https://quizlet.com/_hh596

FROM YOUR BOOK:
AT SCHOOL
https://quizlet.com/_4jxyq8

PLACES AT SCHOOL
https://quizlet.com/_4jxziu

SCHOOL SUBJECTS
https://quizlet.com/_4jy1ap

STUDYING
https://quizlet.com/_4jy2xt

PHRASAL VERBS
https://quizlet.com/_4jy7wx

LISTENING - MUSICAL INSTRUMENTS
https://quizlet.com/_4jyadm

LISTENING - PHRASES
https://quizlet.com/_4jyay4

USE OF ENGLISH
https://quizlet.com/_4jybnw

wtorek, 24 stycznia 2023